مقایسه رنو ساندرو با استپ وی از نظر طراحی داخلی، ظاهری و فنی

شنبه, 29 مهر 1402 - 0 نظر

فضای کابین بزرگ‌تر و ارتفاع بیشتر ساندرو استپ وی نسبت به رنو ساندرو، عمده ترین تفاوت ساندرو و استپ وی می باشد. شاید برای شما نیز سوال باشد که استپ وی چیست؟ ساندرو استپ وی در واقع نمونه ارتقا یافته و کراس اوور رنو ساندرو است. این دو خودرو از خانواده پلتفرم خودرو رنو X90 هستند و علیرغم اینکه شباهت زیادی به هم دارند ولی تفاوت قابل توجه ای نیز بین آنها مشاهده می شود.

به طور کلی نتیجه مقایسه ساندرو با ساندرو استپ وی نشان می دهد که رنو ساندرو استپ وی به دلیل فضای بزرگ و جادارتر برای خانواده‌ها و علاقه‌مندان به رانندگی در جاده‌ها و بخصوص در جاده‌های ناهموار مناسب می باشد. درمقابل رنو ساندرو قیمت کمتری دارد و به دلیل فضای جمع و جورتر و مصرف سوخت برای افرادی مناسب است که بیشتر در داخل شهر رفت‌وآمد می‌کنند.

 

 

تفاوت ساندرو و استپ وی از نظر طراحی داخلی

از نظر نوع طراحی و متریال به‌ کار رفته در قطعات داخل خودرو، تفاوت ساندرو با ساندرو استپ وی تقریباً صفر است. شاید تنها تفاوتی که وجود دارد این است که شاسی بوق در رنو ساندرو در کنار فرمان قرار دارد ولی این قطعه در ساندرو استپ وی بر روی سینه فرمان تعبیه‌ شده است. همچنین فضای داخل کابین ساندرو استپ وی به دلیل ابعاد کمی بزرگ‌تر این خودرو نسبت به رنو ساندرو کمی جادارتر و بزرگ‌تر به نظر می رسد. از نظر آپشن و امکانات رفاهی نیز هیچ تفاوتی بین این دو خودرو وجود ندارد و هر دو خودرو رنو ساندرو و استپ وی از آپشن‌های رفاهی خودروهای امروزی بی بهره هستند.

 

 

تفاوت ساندرو و استپ وی

 

فرق ساندرو و ساندرو استپ وی از نظر ظاهری

تفاوت های این دو خودرو از نظر ظاهری خیلی چشمگیر نیست و تنها در بخش‌هایی مانند رنگ مشکی کاسه‌ چراغ، باربند روی سقف، دفیوزر کرومی سپرها، سپر جلو و عقب، ضربه‌گیرهای اطراف گلگیرها، آینه‌های جانبی نقره‌ای‌ رنگ و مهم‌تر از همه ارتفاع بیشتر آن خلاصه می‌شود که در ادامه به ان می پردازیم.

دستگیره درب‌های بیرونی

در رنو استپ وی، دستگیره درب های بیرونی در هر دو مدل دستی و اتوماتیک دارای پوشش آبکاری کروم اطلسی است که این حالت در رنو ساندرو دیده نمی شود. در مدل دنده‌ای رنو ساندرو دستگیره درب‌های بیرونی دارای سینی زیرین به رنگ مشکی هستند که این مورد در مدل اتومات به چشم نمی خورد.

ارتفاع

ارتفاع رنو ساندرو از سطح زمین 12 سانتی‌متر بوده و ارتفاع ساندرو استپ وی، 6 سانتی‌متر بیشتر از مدل معمولی آن است. در واقع اختلاف ارتفاع اصلی میان رنو ساندرو معمولی و مدل استپ وی آن، 2.5 سانتی‌متر است.

آینه‌های جانبی

از دیگر تفاوت های ظاهری رنو ساندرو با استپ وی به رنگ قاب آینه های جانبی مربوط می شود. در مدل دستی رنو ساندرو، قاب‌های آینه به رنگ مشکی و در مدل اتومات آن با بدنه خودرو هم رنگ هستند. اما در هر دو مدل رنو ساندرو استپ وی، قاب آینه‌های جانبی به رنگ کروم می باشد.

پنجره مشبک رادیاتور و بخش بالایی آن

یکی دیگر از تفاوت های ظاهری رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی را باید در جلوپنجره دید. به طوری که در هر دو مدل دستی و اتوماتیک رنو ساندرو، جلو پنجره مشکی و قسمت بالایی آن همرنگ بدنه است. ولی در رنو ساندرو استپ وی شرایط متفاوت است و با اینکه جلو پنجره خودرو مشکی است اما نوار بالایی آن کرومی می باشد.

 

 

تفاوت ساندرو و اسپ وی از نمای داخلی

 

محافظ‌ها و زه‌ها

زه محافظ رنو ساندرو مدل اتومات، همرنگ با بدنه و رنو ساندرو دستی دارای زه محافظ درب دودی رنگ می باشد. لازم به ذکر است هر دو مدل این خودرو دارای برچسب تزئینی روی رکاب درب‌های جلو هستند که روی آن نام RENAULT نوشته شده است. اما در مورد رنو ساندرو استپ وی، روی رکاب درهای جلو، برچسب تزیینی با ظاهر استیل دیده می شود که نام خودرو یعنی STEPWAY روی آن حک شده است. همچنین بر روی گلگیرهای استپ وی نواری پلاستیکی مشکی رنگی به چشم می‌خورد و زیر رکاب خودرو یک نوار کروم قرار گرفته است.

سپر جلو و عقب

سپر جلو و عقب رنو ساندرو در هر دو مدل دستی و اتومات همرنگ با بدنه خودرو همرنگ می باشد. در حالیکه سپرها در هر دو مدل رنو ساندرو استپ وی دارای دو رنگ هستند و قسمتی از آن همرنگ بدنه و قسمت دیگری از آن مشکی است و قسمت زیرین نیز از کروم و آلومینیوم تشکیل شده است.

نوارها و برچسب‌ها

از دیگر تفاوت های رنو ساندرو با استپ وی که می توان به ان اشاره کرد وجود برچسب هایی در قسمت زیرین آینه‌های جانبی رنو استپ وی می باشد که نام خودرو روی آنها نوشته شده است و این مورد در رنو ساندرو وجود ندارد.

باربند

رنو استپ وی به باربند طولی از جنس کروم مجهز است درحالیکه رنو ساندرو فاقد باربند می باشد.

چراغ‌های جلو

در رنو ساندرو زمینه چراغ‌های اصلی جلویی استیل و در رنو ساندرو استپ وی مشکی تیره است.

 

 

مقایسه ساندرو با ساندرو استپ وی از نظر فنی

رنو ساندرو و ساندرو است، هر دو دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر با کد K4M می باشند. موتور آن‌ها توان خروجی ۱۰۵ اسب‌ بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر دارد. این نیرو با استفاده از یک گیربکس ۵ دنده دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌رسد. البته رنو ساندرو استپ وی دارای گیربکس ارتقا یافته نسبت به ساندرو می باشد که اخیرا امکان نصب این گیربکس برای ساندرو نیز فراهم شده است. سیستم کلاچ مدل دستی رنو ساندرو از نوع سیمی است اما در مدل دستی رنو ساندرو استپ وی از نوع هیدرولیکی استفاده شده است.

در استپ وی فاصله تعویض دنده کمتر و شتاب خودرو بهتر است. کمک فنرها کمی نرمتر از رنو ساندرو هستند. فنرهای نصب شده در محور عقب خودروی استپ وی با ساندرو متفاوت است و این دو تغییر اساسی باعث شده که سیستم تعلیق آن در جاده های سنگلاخی و ناهموار واکنش بهتری داشته باشد و علاوه بر پایداری بیشتر، سرنشینان خودرو احساس راحتی و امنیت کنند. فرق ساندرو و ساندرو استپ وی از نظر سوخت، مصرف سوخت ترکیبی ساندرو در مدل دنده دستی معادل ۶.۷ لیتر و در مدل دنده اتوماتیک ۸.۳ لیتر می باشد درحالیکه مصرف سوخت ترکیبی ساندرو استپ وی معادل ۸ لیتر در هر صد کیلومتر بیان شده است.

 

مقایسه رنو ساندرو با استپ وی از نظر ایمنی

تفاوت ساندرو و ساندرو استپ وی از نظر ایمنی بسیار کم است. رنو ساندرو پس از گذراندن تست‌های ایمنی EuroNCAP در سال 2008، سه ستاره ایمنی برای مسافران بزرگسال، چهار ستاره ایمنی برای مسافران کوچک و یک ستاره ایمنی برای عابران پیاده را از این سازمان معتبر اروپایی دریافت کرد. از آنجایی که ساندرو هاچ بک و استپ وی بر روی یک پلت فرم ساخته شده اند و طراحی مشترکی دارند، می توان ستاره های ایمنی هاچ بک ساندرو را برای مدل استپ وی معتبر دانست. از آپشن و امکانات ایمنی بکار رفته در رنو ساندرو و ساندرو استپ وی می‌توان به دو عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین، دکمه ضد لغزش خودرو در مدل اتوماتیک، ترمز دیسکی خنک‌شونده چرخ‌های جلو، ترمز کاسه‌ای چرخ‌های عقب، ترمز ضدقفل‌، توزیع الکترونیکی ترمز، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت اشاره کرد.

 

فرق ساندرو و ساندرو استپ وی چیست؟

بیشترین تفاوت رنو ساندرو استپ وی با مدل ساندرو به مواردی نظیر ابعاد خودرو، ظاهر بیرونی خودرو، سیستم تعلیق، قیمت و گیربکس دستی مربوط می‌شود.

 

استپ وی چیست؟

استپ وی نمونه کراس رنو ساندرو می باشد که حدود سه سانتی متر از ساندرو معمولی بلندتر است و دارای رینگ‌های متفاوت می باشد.

 


نظرات (0 نظر)


(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.)
ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید