معایب پژو پارس سال (xu7) چیست و کاربران در مورد پژو پارس سال چه نظراتی دارند؟

ﺳﻪشنبه, 16 شهریور 1400 - 16 نظر

مصرف سوخت بالا، ایمنی پایین خودرو، کیفیت ساخت پایین و هزینه نگهداری بالا از جمله مهمترین معایب پژو پارس سال می باشد. نظرات در مورد پژو پارس سال متفاوت است ولی اکثریت نظرات مثبتی نسبت به این خودرو بخصوص پژو پارس xu7 دارند. پژو پارس خودرویی که از نظر خیلی از جوان های نسل جدید یک آرزو و هدف مهم محسوب می شود و مورد پسند آن ها واقع شده است. پژو پارس به مدل های پارس معمولی (tu5)،  پارس سال (xu7) تقسیم می شود و هنوز با گذشت دو دهه از تولید این خودرو محبوب هر سال مدل های جدیدی از آن به بازار عرضه می شود که کیفیت مناسبی ندارند و معایب زیادی به نسبت خودرو های هم قیمت خود دارد.

 

 

معایب پژو پارس سال

1. مصرف سوخت بالا نسبت به خودرو های هم سطح

پژو پارس سال با پیشرانه ای مشترک با پژو 405 تولید شده که موتوری 1.8 لیتری دارد. شاید بگویید عیب این کجاست؟ این موتور خیلی ضعیف به حساب می آید به شکلی که در دهه هشتاد از آن استفاده می کردند اما همچنان در پژو پارس از آن استفاده می کنند. مصرف بالای سوخت، آن هم در این وضع قیمت بنزین و کم بودن سهمیه دولتی، می تواند یکی از معایب پارس سال به حساب بیاید. میزان مصرف سوخت این خودرو به طور میانگین در هر صد کیلومتر 9.1 لیتر است که به نسبت خودروهای سمند سورن، 206 صندوق دار که به ترتیب 7.5 و 6.9 مصرف سوخت دارند، عدد بالایی به حساب می آید. پارس معمولی با اینکه مصرف سوخت پایین تری نسبت به پارس سال دارد اما حجم موتور کمتری نیز دارد.

 

معایب پژو پارس سال

 

2. کابین ضعیف و بی کیفیت

در همه جای جهان با گذشت زمان بر کیفیت محصولات افزوده می شود ولی در ایران گویا برعکس است. دهه هشتاد بسیاری از خودرو ها ایمن تر بودند و کابین بهتری داشتند. با شروع دهه نود و الزام نصب ایربگ برای خودرو ها ، ایران خودرو طرح جدیدی را برای خانواده پژو در نظر گرفت با عنوان داشبورد سوناتایی که به زیبایی خودرو نیز افزود اما ایران خودرو برای افزودن به سود خود از پلاستیک بی کیفیت و خشک استفاده کرد. استفاده از این جنس باعث شده تا داخل خودرو بعد از مدتی با سر و صدا زیادی مواجه شود و همچنین به دلیل چفت نشدن در آن به بدنه چراغ داشبورد در زمان بسته بودن در آن نیز روشن بماند.

 

 

3. سال 2020، طراحی 2000 !

ظاهر زیبای یک خودرو می تواند عیب های دیگر خودرو را نیز تا حدودی بپوشاند و مردم را به خرید ترغیب کند اما در ایران فقط مردم به دلیل عدم حضور خودرو های ارزان قیمت خارجی مجبور به خرید خودرو های داخلی با کیفیت پایین و طراحی نزدیک به صفر می شوند که پژو پارس نیز از این قاعده مستثناء نیست. این خودرو از نظر طراحی اولیه تا به حال که نزدیک به بیست سال از آن می گذرد تغییر چشمگیری نداشته و واقعا زیبایی خاصی نداشته است.

 

4. نداشتن تفاوت در مدل اما هزینه بالاتر در نگهداری

همانطور که گفتیم پژو پارس تفاوت چندانی با 405 ندارد اما هزینه نگهداری آن خیلی بالاتر از 405 است. استفاده از سیستم های برقی بیشتر و کیفیت بد آن ها باعث شده تا این خودرو در فواصل زمانی زیاد نیاز به تعمیرگاه داشته باشد و همینطور وسایل آن گران تر از 405 است. کسانی که پژو پارس دارند به خوبی از این قضیه آگاه هستند .

 

5. ایمنی پایین خودرو

ایمنی ضعیف از دیگر معایب پارس سال به شمار می آید. پژو پارس به دلیل فقدان تجهیزات ایمنی امروزی و تخصصی مانند سیستم کنترل پایداری یا سیستم کنترل کشش از نظر ایمنی در جایگاه خوبی قرار ندارد و امکانات ایمنی این خودرو تنها به کیسه‌ هوا راننده و سرنشین، سیستم ترمز ضد قفل و سیستم توزیع نیروی ترمز محدود می شود.

 

معایب پژو پارس xu7p

 

مزایای پژو پارس سال

با وجود معایب پژو پارس که در بالا ذکر کردیم اما این خودرو دارای مزایایی نیز می باشد که باعث محبوبیت این خودرو در بین مشتریان و فعالان بازار شده است.

1. کابین جادار و راحت

خرید یک سدان راحت که فضای کافی برای سفر‌های خانوادگی را فراهم کند، همواره یکی از نیاز‌های مصرف‌کنندگان در بازار خودرو ایران بوده است. فضای داخلی پژو پارس به قدری راحت و جادار است که آن را به یک خودرو مناسب برای سفرهای بین شهری با مسافت طولانی تبدیل کرده است. صندلی‌های خودرو تقریبا راحت بوده و صندلی‌های جلویی پارس دارای تنظیمات ۶ جهته است که باعث می شود سرنشینان جلو حتی در رانندگی های طولانی مدت کمتر احساس خستگی کنند.

 

 

2. دسترسی راحت به قطعات یدکی

یکی دیگر از مزایای پارس سال دسترسی راحت به قطعات یدکی است. حمایت پژو پارس توسط ایران خودرو و تولید قطعات یدکی در تیراژ بالا، سبب شده تا مشتری بتواند به تمامی قطعات و لوازم پژو پارس دسترسی راحتی داشته باشد.

 

3. بازار دست دوم خوب

بازار دست دوم و رونق خرید و فروش پارس سال از دیگر مزیت های این خودرو است. این ویژگی برای کسانی که بسیار متنوع هستند و دوست دارند خودروهای دیگر را نیز امتحان کنند بسیار مهم است. زیرا این خودرو محبوبیت زیادی دارد و خیلی زود نقد می شود.

 

معایب پژو پارس xu7p

پژو پارس سال xu7p از انواع مدل های پارس سال می باشد که از تابستان 1400، شرکت ایران خودرو تولید آن را با موتور بهبودیافته یورو5 را آغاز کرده است. در این نسخه از پژو پارس، ما شاهد استفاده از موتور +XU7 یا معروف به XU7P هستیم. پرشیا xu7 با وجود مزایایی مانند مصرف سوخت بهتر نسبت به مدل های دارای موتور XU7، فراوانی قطعات یدکی و هزینه تعمیر و نگهداری پایین دارای معایبی نیز است. معایب پژو پارس سال سفارشی با موتور xu7p عبارت است از:

  • شتاب نامناسب کیفیت
  • ساخت نامطلوب طراحی قدیمی
  • نامشخص بودن قابلیت اطمینان موتور XU7P در طولانی مدت

 

مزایا و معایب موتور xu7p

موتور XU7 پلاس در واقع نمونه ارتقا یافته از موتور XU7 می باشد. اگرچه این موتور نسبت به نمونه قبلی مزایایی مانند کاهش مصرف سوخت، بهبود شتاب گیری، کاهش صدا در سرعت های بالاتر و ... را دارا می باشد ولی معایبی نیز دارد که شامل موارد زیر می شود.

  • کاهش قدرت نسبت به موتور xu7 معمولی
  • استفاده دوباره از هشت سوپاپ، آن هم در سال ۲۰۲۲
  • به کارگیری دریچه گاز مکانیکی
  • افزایش زمان شتابگیری خودرو

 

 

نظرات در مورد پژو پارس سال

نظرات در مورد پژو پارس سال متفاوت است. کاربری می گوید: ماشین خیلی پر طرفدار و خوبیه اگه کیفیت بدنه و کابین رو افزایش بدن رو دستش نیست. کاربر دیگری می گوید: ایمنی پژو پارس خیلی پایین هست به طوری که سقفش با اشاره انگشت تو میره یا دیگری می گوید این خودرو از نظر طراحی داخلی، خارجی، راحتی و امکانات ارزش خریدن دارد. البته اگر قصد خرید پژو پارس سال را دارید مزایا و معایب این خودرو که در بالا بیان کردیم را با دقت بخوانید و سپس با توجه به اولویت های خود تصمیمی بگیرید که از آن رضایت داشته باشید.

 

معایب پژو پارس xu7p چیست؟

شتاب نامناسب، کیفیت ساخت نامطلوب و نداشتن اطمینان کامل از موتور XU7P در طولانی مدت از جمله معایب پژو پارس سال با موتور xu7p می باشد.

 

 نظرات در مورد پژو پارس سال چگونه است؟

مردم نظرات مختلفی در مورد این خودرو پرطرفدار ایران خودرو دارند. برخی از افراد از ایمنی ضعیف و کیفیت پایین کابین پژو پارس سال شکایت دارند ولی برخی به دلیل بزرگی و راحتی کابین و همچنین بازار دست دوم خوب نظر مثبتی به این خودرو دارند.


نظرات (16 نظر)


(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.)
ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
فرامرز کریمی گفته که : چهارشنبه, 27 مهر 1401

تفاوت پارس سال با xu7 چیه؟

مدیریت سایت در پاسخ گفته که : چهارشنبه, 27 مهر 1401

بایدبگویم که پژو پارس xu7 از انواع پژو پارس سال محسوب می شود با این تفاوت که موتور آن آن از نوع xu7 می باشد.

علیرضا قربانزاده گفته که : شنبه, 07 آبان 1401

صدای ماشین رو مخ آدمه و صدای موتور کاملا تو ماشین میاد ده تا نمایندگی بردم همه میگن این صدا طبیعیه از کارو زندگی انداختن مارو

سعید رضاتاش گفته که : چهارشنبه, 11 آبان 1401

من پارس تیو فایو مدل 94داشتم فروختم پارس موتور جدید خریدم کیفیت خودرو واقعا افتضاح هست از هر لحاظ خدای پشیمانم که ماشینم را عوض کردم قربون همان ماشین هفت سال کار کردم

محمدبخش رئیسی گفته که : یکشنبه, 15 آبان 1401

بعضی از دوستان موتور جدید گرفتن میگن از درب موتور روغن میپاشه واقعیت داره؟

ناشناس گفته که : پنجشنبه, 26 آبان 1401

پارس موتور جدید از نظر کیفیت صفر موتورش، ضعیف شده

gfjfcn گفته که : یکشنبه, 27 آذر 1401

از قالپاق سر موتور روغن میریزه خیلی افتضاحه صدای موتورم خیلی زیاده. من تی یو فایو داستم خیلی بهتر بود

شهاب گفته که : ﺳﻪشنبه, 18 بهمن 1401

سلام من دیروز تحویل گرفتم ، خیلی دنده هاش سخت جا میره ، مخصوصا دنده یک ، دلیل اش چی می تونه باشه؟

مهدی گفته که : ﺳﻪشنبه, 09 اسفند 1401

سلام من اول اسفند پارس xuvpرا تحویل گرفتم ..صدای موتور زیاده و از بالای موتور یه صدای تق تق ضعیف هم میاد...من که راضی نیستم

شمس الدین موسوی گفته که : یکشنبه, 05 شهریور 1402

سلام سمند lxداشتم فروختم پارس xu7خریدم. اشتباه کردم یا نه؟

حسین قاسمی گفته که : ﺳﻪشنبه, 14 شهریور 1402

سلام من جدیدا یه پرشیا xu7 جدید خریدم اما وقتی جفت چرخ های عقب تو یه دست انداز میفتند یه ضربه به فرمون وارد میشه اگه بزرگواری اطلاعاتی داره ممنون میشم راهنماییم کنید متشکرم

مدیریت سایت در پاسخ گفته که : شنبه, 22 مهر 1402

سلام دوست عزیز ایراد شما مکانیکی میباشد تشریف ببرید تمایندگی و یا اعمیر گاههای مجاز با تشکر شرکت توسعه فناوری ارمان خلیج فارس