ردیاب خودرو

ﺳﻪشنبه, 16 شهریور 1400 - 0 نظر

مقدمه ای بر ردیاب خودرو

 

ردیاب یا gps که به آن مکان یاب نیز گفته می شود، با بررسی و تحلیل موقعیت مورد نظر، کوتاه ترین و مناسب ترین مسیر را پیدا می کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید جی پی اس چگونه کار می کند؟ این مسیریابی از طریق ماهواره هایی که دور زمین می چرخند انجام می شود. به این صورت که چندین ماهواره روی آسمان قرار دارد و تمام این ماهواره ها فرکانسهایی دارند که شخص، ماشین و یا گوشی را ردیابی می کنند و باعث پیدا کردن موقعیت جغرافیایی آنها می شوند. یعنی به صورت واضح وجود گیرنده های قوی، میزان سطح نسبت به زمین و فاکتورهایی چون وجود وکیفیت این گیرنده ها که مجهز به GPRS است باعث می شود که شما از موقعیت شی، فرد یا حیوان مطلع شوید.

ردیاب ها انواع مختلفی دارند. ردیاب شخص، ردیاب خودرو و ردیاب حیوانات از انواع ردیاب به شمار می روند که ما در خلیج کمپانی به ردیاب خودرو می پردازیم.

 

ردیاب خودرو چیست؟

 

ردیاب آنلاین خودرو، یکی از آپشن های ضروری خودرو است که ما امروزه در مورد آن زیاد می شنویم. درواقع ردیاب خودرو یک دستگاه کوچک است که سیمکارت می خورد و به صاحبان خودرو اجازه می دهد تا ماشین خود را نظارت و ردیابی کنند. ردیاب خودرو معمولا در حد و اندازه متفاوت است که آن را می توان داخل سقف، داشبورد و داخل خودرو نصب کرد. شما با نصب این دستگاه کوچک بر روی خودروی خود می توانید گزارش کاملی از خودروتان دریافت کنید.

در واقع  جی پی اس و اینترنت سیمکارت دو تکنولوژی اصلی ردیاب محسوب می شوند. ردیاب خودرو پس از نصب بر روی خودرو در هر لحظه موقعیت جغرافیایی که همان طول و عرض جغرافیایی است را از طریق ماهواره جی پی اس دریافت می کند و سپس از طریق پیامک به صاحب خودرو ارسال می کند. ردیاب همچنین از طریق اینترنت سیم کارت نیز همین موقعیت را بر روی سایت ردیابی ارسال می کند که صاحب خودرو با استفاده از آن می تواند در هر کجا دنیا و بدون هیچ گونه محدودیتی فاصله خودروی خود را به صورت آنلاین بر روی سایت ردیابی مشاهده کند. اگر شما نیز می خواهید از موقعیت خودرو خود باخبر شوید، کافیست این سیستم را در خودرو خود نصب کنید .

 

نصب ردیاب خودرو:

 

نصب ردیاب خودرو بسیار آسان است. ولی به یاد داشته باشید که هر چه مدل ردیاب شما امکانات بیشتری داشته باشد نصب آن پیچیده تر می شود. زمانیکه یک ردیاب خودرو می خرید یک نقشه نصب نیز به همراه دارد. اگر از برق خودرو سر درمی آورید شما می توانید مدلهای ساده ردیاب را به کمک نقشه نصب تنها با اتصال به سیم مثبت و منفی برق خودرو نصب کنید. ولی اگر ردیابی که خریداری کرده اید دارای امکانات و پیچیدگی های زیادی باشد بهتر است با مراجعه به نصاب متخصص کار نصب را به آنها بسپارید. آنها به کمک نقشه نصب در عرض کمتر از نیم ساعت ردیاب را در محل موردنظرتان نصب و جاسازی می کنند.

 

حال سوال مهم این است: بهترین مکان برای نصب ردیاب در خودرو کجاست؟

 

متخصصان معتقدند بهتر است ردیاب خودرو را در جایی نصب کنید تا علاوه بر افزایش کارایی خودرو و افزایش قدرت سیگنال دهی در برابر شرایط محیطی مختلف نیز آسیبی به دستگاه ردیاب نرساند. معمولا داشبورد ماشین مناسب ترین جا برای نصب ردیاب محسوب می شود. زیرا به سادگی می توان اتصال بین برق خودرو و ردیاب را در آنجا انجام داد. اما عاقلانه تر این است که ردیاب خودرو مخفی باشد و در مکانی قرار بگیرد که به راحتی به ذهن هر کسی نرسد. زیرا اگر خودروی شما به سرقت برود، سارق براحتی می تواند ردیاب را از کار بیندازد و دیگر شما قادر به ردیابی خودروی خود نخواهید بود. برخی نیز سپر و صندوق عقب ماشین را گزینه ای مناسب برای نصب ردیاب می دانند. با این وجود بیشترکارشناسان متخصص، داخل خودرو را بهترین مکان برای نصب ردیاب خودرو می دانند. در صورتی که ردیاب را در داخل یکی از درب های خودرو خود نصب کنید، بهترین پوشش و سیگنال دهی را خواهید داشت.

 

 

مزایای ردیاب خودرو

 

امروزه دیگر ردیاب خودرو و دستگاه جی پی اس از وسایل لاکچری به شمار نمی آیند و در جهت امنیت خودروها بسیار ضروری می باشند. زیرا ردیاب خودرو به دلیل قابلیت های منحصربه فرد و بی نظیرش می تواند ضریب ایمنی خودروها را بالا ببرد و ریسک سرقت آنان را به میزان زیادی به کاهش برساند. ردیاب خودرو مزایای زیادی دارد که در ادامه مطلب با مهمترین مزایای آن آشنا می شوید.

 

*کاهش ریسک سرقت خودرو از مهمترین مزایای ردیاب خودرو محسوب می شود. اگر خودروی شما دارای ردیاب باشد، براحتی می توانید هر لحظه از موقعیت آن با خبر شوید و درصورت سرقت در کمترین زمان ممکن موقعیت آن را تشخیص دهید.

 

*ارسال گزارشات دقیق از طریق پیامک به صاحب خودرو از دیگر مزایای ردیاب به شمار می آید.

 

*در صورت نصب ردیاب خودرو، شما قادرید خودروی خود را از راه دور تنها با ارسال یک پیامک خاموش، روشن و متوقف کنید. این ویژگی در صورت سرقت خودرو بسیار کارایی دارد. زیرا شما می توانید خودروی سرقتی خود را متوقف کرده و موقیت مکانی آن را به پلیس اطلاع دهید.

 

* کاهش سوخت از دیگر مزایای استفاده از ردیاب خودرو می باشد. ردیاب خودرو می تواند به شما در انتخاب مسیر مناسب کمک کند. به این ترتیب شما می توانید با یافتن سریعترین و کمک ترافیک ترین مسیر، مصرف سوخت خود را به حداقل برسانید.

 

* از دیگر مزایای ردیاب این است که شما می توانید در طول مسیر از ترافیک جاده ای، پمب بنزین ها و ایستگاههای بازرسی باخبر شوید و در طول سفر بدون نگرانی از آن لذت ببرید.

 

شرکت خلیج کمپانی ردیاب VT-08 را به شما عزیزان پیشنهاد می کند. ردیاب ماهواره ای خودرو VT_ 08 دارای امکانات و قابلیت های منحصربه فردی است که در ادامه به شما ارائه می دهیم:

 

 

*قابلیت پشتیبانی نرم افزار از زبان فارسی

*ردیابی آنلاین و آفلاین با موبایل و کامپیوتر

*دارای آنتنهای داخلی جهت امنیت بیشتر

*شوک سنسور قدرتمند جهت هشدار جابجایی

*باطری پشتیبان داخلی در زمان قطع برق اصلی

*قابلیت شنود یکطرفه صدای داخل کابین خودرو

*ذخیره مسیرهای پیموده شده تا سه ماه گذشته

*دریافت هشدار روشن یا خاموش شدن خودرو

*تعریف نامحدود دیواره جهت کنترل تردد خودرو

*توقف خودرو با موبایل بدون محدودیت فاصله

 


نظرات (0 نظر)


(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.)
ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید