مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320از لحاظ امکانات و آپشن ها

دوشنبه, 15 شهریور 1400 - 0 نظر

رنو ساندرو و برلیانس از محصولات شرکت پارس خودرو می باشند که رقابت تنگاتنگی را با یکدیگر در بازار تجربه می کنند. این دو خودرو از نظر قیمت بسیار به نزدیک هستند و همین موضوع خریداران این دو خودرو را به تردید می اندازد که کدام یک را انتخاب کنند. اگر شما نیز از جمله این افراد هستید و با خود می گویید برلیانس بخرم یا ساندرو، باید بگوییم که بهتر است ما را تا پایان مطلب از خلیج کمپانی همراهی کنید تا تصمیم گیری را برای خود آسان کنید. اگرچه کیفیت خوب رنو ساندرو و طراحی خوب و امکانات رفاهی مناسب برلیانس H320 از ویژگیهای بارز این دو خودرو هاچ بک فرانسوی و چینی می باشد ولی از لحاظ ظاهری، طراحی فضای کابین، ایمنی، امکانات رفاهی و ... مزایا و معایبی دارند که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت می کنیم.

 

مقایسه رنو ساندرو با برلیانس اچ 320

 

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از لحاظ طراحی ظاهری

طراحی ظاهری یک خودرو در نظر بسیاری مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است و در انتخاب خودرو بسیار تاثیر گذار می باشد. از لحاظ طراحی ظاهری باید بگوییم که برلیانس  H320 نسبت به رنو ساندرو یک گام جلوتر است زیرا محصولات برلیانس به دلیل همکاری مشترک با کمپانی نامی ب ام و، شباهت هایی را با محصولات این کمپانی آلمانی دارند. برلیانس  H320 به سبب طراحی مدرن، اسپرت و جوان پسند خود توانسته است توجه بسیاری از جوانان و خانواده‌ها را به خود جلب کند.

در مقابل ظاهر ساده و کلاسیک رنو ساندرو خیلی باب دل جوانان نیست ولی از آنجاکه رنو ساندرو در طراحی ساده خود رگه هایی از خودروهای اروپایی را نیز به نمایش می گذارد، طرفداران خاص خودش را دارد. همانطور که بیان کردیم سادگی اصلی ترین پارامتری است که در دستور کار طراحان رنو قرار گرفته که می توان حاصل آن را نمای جلو که به نوعی مهم ترین بخش در طراحی ظاهری خودرو است، را نام برد. در نمای جلوی این خودرو طرح کمانی که از طرفین چراغ ها شروع شده و جلوپنجره بزرگ را شامل می شود، ظاهری نسبتا آرام و به دور از هر گونه تجملی را به وجود آورده است.

 

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از لحاظ فضای داخلی

از لحاظ فضای داخلی نیز باید بگوییم باز هم برلیانس H320 از رنو ساندرو برنده ی این مقایسه می باشد. طراحی فضای داخلی کابین برلیانس H320 به دلیل طراحی مدرن و بهره مندی از دو رنگ کرم و طوسی در داشبورد و تودوزی، توانسته است نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. اما طراحی فضای داخلی رنو ساندرو از طراحی قدیمی و ساده تری  بهره مند است و می توان آن را نمونه ارتقا یافته کابین تندر 90 دانست. رنو ساندرو در برخی از جزئیات نظیر کنسول میانی و فرم داشبورد و رودری ها دستخوش تغییر شده است.

 

 

اما نکته ی مهمی که باید در نظر بگیریم این است کیفیت متریال مصرفی و دقت مونتاژ قطعات رنو ساندرو نسبت به برلیانس H320 با اختلاف قابل توجهی برنده این رقابت خواهد بود. زیرا خط تولید رنو در کارخانه پارس خودرو توسط ناظران رنو مورد بررسی می گیرد و در صورت عدم اجرای استانداردهای لازم، اجازه خروج محصول از خط به آن ها داده نمی شود. اما اگر با دقت به درون کابین برلیانس نگاه کنید، متوجه خواهید شد که کیفیت قطعات مصرفی چندان راضی کننده به نظر نمی رسد و در طولانی مدت ممکن است کیفیت خود را از دست بدهند. از این گذشته دقت مونتاژ در این خودرو به نسبت ساندرو کمتر بوده که می تواند در مدت زمانی مشابه مشکلاتی از قبیل به سر و صدا افتادن داشبورد و اجزای تشکیل دهنده اتاق را در پی داشته باشد. در نتیجه باید گفت که طراحی کابین برلیانس H320 در مقایسه با رنو ساندرو کاملا در وضعیت بهتری قرار می گیرد.

 

برلیانس اچ 320

 

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از لحاظ امکانات رفاهی

امکانات رفاهی از جمله المان هایی است که در نظر بسیاری از خریداران خودرو از جایگاه ویژ ه ای برخوردار است. امکانات رفاهی بالای  برلیانس H320نسبت رنو ساندرو باعث شده است تا این خودرو باز هم در صدر قرار بگیرید. 2 عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، رینگ 15 اینچی آلومینیومی، فرمان کمک برقی، تهویه مطبوع خودکار، ترمز جلو و عقب دیسکیABS و EBD، سانروف، سنسور دنده عقب، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، تنظیم الکتریکی آینه‌ها، مه شکن جلو و باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کامپیوتر سفری، قابلیت تنظیم نور صفحه‌ کیلومتر شمار، بسته شدن پنجره‌ها با استفاده از ریموت، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و ... نمونه ای از امکانات رفاهی برلیانس H320 می باشد.

از امکانات رفاهی ساندرو نیز می توان به مواردی از قبیل 2 کیسه هوای سرنشین و راننده، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع دستی، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، تنظیم برقی آینه های جانبی، بالابر برقی هر چهار شیشه، چراغ مه شکن جلو و عقب و تنظیم دستی صندلی های جلو به همراه تنظیم ارتفاع صندلی راننده، اشاره کرد.

سیستم صوتی مناسب از جمله امکانات رفاهی یک خودرو محسوب می باشد. شرکت خلیج کمپانی مانیتور فابریک برلیانس و مانیتور فابریک رنو ساندرو را با دو نوع برند وستر و اسمارتک به شما عزیزان پیشنهاد می دهد.

 

رنو ساندرو

 

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از لحاظ ایمنی

با مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از لحاظ ایمنی باید بگوییم که رنو ساندرو از برلیانس H320 در جایگاه بهتری قراردارد زیرا رنو ساندرو که تحت برند داچیا در دیگر نقاط جهان بفروش می رسد در سال 2008 به موسسه تست تصادف یورانکپ ارسال شد و توانست 3 ستاره ایمنی را دریافت کند. در صورتی که برلیانس H320 همانند برخی دیگر از چینی های حاضر در بازار از ایمنی مناسبی برخوردار نیست و تاکنون در هیچ یک از تست های معتبر تصادف شرکت نکرده است.

کسب سه ستاره رنو ساندرو را می توان به عنوان تضمین کننده ایمنی بهتر در مقابل رقیب چینی خود برلیانس H320 دانست. رنو ساندرو با وجود کسب سه ستاره همچنین به تجهیزاتی نظیر ترمز ضد قفل ABS به‌ همراه توزیع الکترونیکی ترمز و کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای برای سرنشین‌های عقب مجهز شده است. در صورتیکه برلیانس H320 تنها به تجهیزات پیش پا افتاده ایمنی نظیر سیستم ترمز ABS و EBD ،سنسور دنه عقب ،کمربند سه نقطه ای سرنشنیان جلو و دو کیسه هوا مجهز می باشد.

 

برلیانس بخریم یا ساندرو

برلیانس یا ساندرو، سوالی است که شاید بارها از خود پرسیده باشید. در پایان باید بگوییم اگر به دنبال گزینه ای از لحاظ اقتصادی هستید، رنو ساندرو با توجه به استهلاک بسیار کم و کیفیت بالای قطعات و متریال مصرفی گزینه ای منطقی می باشد و همچنین به دلیل جادار بودن فضای کابین و قسمت بار با توجه به هاچ بک بودن، مناسب خانواده ها نیز باشد. اما اگر به دنبال امکانات رفاهی نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف، تودوزی دو رنگ و امثال این ها هستید، قطعا برلیانس گزینه ی بهتری می باشد.

 


نظرات (0 نظر)


(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.)
ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید